24/7 Microsoft applicatie-ondersteuning

Ondersteuning die geen enkele dag vrij heeft voor een vaste prijs per maand op het gebied van vrijwel alle Microsoft-applicaties zoals Word, Excel, Skype for Business, OneNote en SharePoint? Die bestaat!

De kans is groot dat de supportdesk van jouw organisatie bepaald niet stil zit. ICT blijft voor veel medewerkers nu eenmaal een black box en om optimaal te kunnen blijven functioneren zijn ze dagelijks op zoek naar antwoorden. Wat als je nou eens twee vliegen in één klap zou kunnen slaan? Als je jouw medewerkers sneller en efficiënter kunt helpen met de minst complexe vragen en de supportdesk kan ontlasten op het gebied van Microsoft-applicaties?

Digitale gesprekspartner

Dat kan door de inzet van TOM: een slimme, gepersonaliseerde chatbot die 24/7 klaarstaat om ICT-gerelateerde vragen van medewerkers over Microsoft-applicaties te beantwoorden. Dankzij een gestandaardiseerde, vooraf gevulde database, kunnen medewerkers á la minute terecht met hun vragen over bijvoorbeeld Skype for Business, Microsoft OneNote en Teams – zonder dat ze daarvoor de supportdesk hoeven bellen. Bovendien denkt TOM met ze mee en analyseert gebruikersgegevens. Wanneer hij signaleert dat hij bovengemiddeld vragen krijgt over het wijzigen van tabelfuncties in Excel, maar kan hij die (nog) niet beantwoorden? Dan kan hij je ofwel doorschakelen naar de supportdesk, óf hij gaat aan de slag met het crowdsourcen van het antwoord.

Crowdsourcen?

Weet TOM even geen antwoord te geven, dan kan hij de gestelde vraag zelf onder ‘Open questions’ plaatsen. Collega’s die in hetzelfde team gebruikmaken van de chatbot, krijgen deze vraag te zien zodra zij TOM openen, en indien zij het antwoord wél weten, kunnen ze snel en efficiënt hun collega weer op weg helpen. TOM verzamelt op zijn beurt weer het gegeven antwoord en vult, als dat wenselijk is, zijn database aan. Zo verbetert hij zijn dienstverlening continu en faciliteert hij medewerkers in hun zelfsturendheid.

Persona-analyse

TOM kan dus aan de lopende band steeds verder worden toegespitst op organisatie-, afdelings- en zelfs individueel niveau. Omdat de slimme bot ook nog eens gesprekken aangaat met de gebruiker, kan steeds bedrijfsspecifieke content worden toegevoegd. Hij stelt vragen in relevante gesprekspaden en maakt op basis daarvan persona’s. Aan de hand van deze persona-analyse is TOM in het vervolg in staat om per individuele gebruiker relevanter follow-up-advies te geven. Zodoende draagt hij bij aan de productiviteit van medewerkers.

Onbekende materie kan onbeperkt worden geïntegreerd in de chatbot, zowel Office 365-content als overige informatie. Tot slot: TOM levert op iedere gewenste frequenties rapportages die hij heeft opgesteld aan de hand van gebruikersgegevens. Worden er bijvoorbeeld bovengemiddeld veel vragen gesteld over Excel? Dan is het wellicht een idee om te investeren in een training!

ITIS legt je graag alles uit over deze chatbot. Neem contact op met een van onze medewerkers.

Deel dit bericht op Social Media:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *