itis-ISDN-verdwijnt-Ben-jij-al-overgestapt

ISDN verdwijnt. Ben jij al overgestapt?

Het is 2019, en dat betekent: het jaar dat ISDN definitief plaatsmaakt voor Voice over IP (VoIP). Hoewel september nog ver weg lijkt, is het nu écht het moment om na te denken over een passende VoIP-oplossing, mocht je dit nog niet geregeld hebben. Voor je het weet, is het zover.

Aan de slag

Per 1 september verdwijnt ISDN en zal telefonie via VoIP verlopen. Een noodzakelijk kwaad is dit allesbehalve, want door de komst van VoIP kan de bedrijfscontinuïteit van jouw organisatie nóg beter gewaarborgd worden, vast/mobiel-integraties worden gemakkelijker dan ooit en interne en externe samenwerkingsverbanden worden bevorderd. Dat heeft op den duur een kostendrukkend effect op jouw organisatie en de flexibiliteit van VoIP verhoogt de productiviteit van medewerkers. Mocht je dus nog niet overgestapt zijn: de voordelen zijn legio, dus ga ermee aan de slag!

Mobiele koppelingen

VoIP biedt de mogelijkheid om mobiele nummers op app-, netwerk- of simkaartniveau te koppelen aan bestaande datalijnen. Hartstikke veilig dus, want als de datalijnen door een crash of storing wegvallen, heb jij je back-up paraat staan: iedereen blijft mobiel bereikbaar en je bedrijfsprocessen kunnen gewoon doorlopen. Met een goede 3CX VoIP-oplossing verzeker je jezelf van telefonie voor zowel vaste telefoons als softphones op tablets, laptops of smartphones. Altijd bereikbaar, waar je medewerkers ook zijn: dat wil je.

Telefonie via VoIP zorgt er dus ook voor dat medewerkers altijd vanaf hetzelfde nummer kunnen bellen, of ze dat nu vanaf hun vaste toestel doen, of via een mobiele applicatie. Via diezelfde applicatie kunnen ze bovendien eenvoudig hun aanwezigheid aangeven, zodat collega’s elkaars bereikbaarheid in één oogopslag kunnen inzien.

Samenwerken op afstand

Ook conference calls worden een stuk eenvoudiger en uitgebreider met een innovatieve VoIP-oplossing. Met 3CX hoeven medewerkers niet langer te beschikken over specifieke applicaties om deel te nemen aan conference calls. Calls kunnen met deze oplossing namelijk in de browser worden opgezet. Daarbij kunnen schermen gedeeld worden, er kan door meerdere deelnemers tegelijkertijd in bijvoorbeeld een voorstel getekend worden en er kan real-time worden meegetypt in gedeelde documenten.

CRM en ERP

Last but not least : 3CX heeft diverse koppelingen met CRM- en ERP-pakketten en deze worden in de praktijk al vaak gebruikt. Indien een koppeling niet standaard aanwezig is, kan middels een API de koppeling met een CRM- of ERP pakket eenvoudig gemaakt worden. Daarnaast zijn alle 3CX functionaliteiten zoals; Voicemail, een wallboard, bounce rates en informatie over wachttijden van bellers aanwezig. Extra kosten, voor welke functie dan ook, zijn dus niet aan de orde.

Benieuwd wat jouw opties zijn? Download hier onze flyer!

Deel dit bericht op Social Media:
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *