SOFOS 360
Overzicht afvalverwerkingskosten
Menu > Rapportage > Afval > Overzicht afvalverwerkingskosten

Via het rapport 'Overzicht afvalverwerkingskosten' kunt u voor een bepaalde groep de afvalverwerkingskosten berekenen. M.b.v. deze gegevens kunt u vervolgens een factuur maken. Het maken van de factuur zélf kan niet via SOFOS360. Dit zal in een ander programma moeten gebeuren.

Wanneer u het rapport start dan kiest u als eerste de groep waarvoor u de afvalverwerkingskosten wil berekenen. U kan hier kiezen uit overzicht per kostenplaats, project, afdeling of medewerker. Verder kunt u aangeven over welke periode u het overzicht wil maken. Bij het maken van het overzicht zullen dan alleen de vaten worden geselecteerd waar het veld van de gekozen groep is gevuld.

Vervolgens kunt u aangeven of de gegevens van een eventueel eerder gemaakt overzicht wil respecteren (standaard keuze) of een volledig nieuw overzicht wil maken. Wanneer u namelijk een overzicht maakt voor een bepaalde periode dan kunt u (met het keuzeveld 'Overzichtsdata vastleggen') de gegevens m.b.t. het overzicht vastleggen. Technisch gezien wordt de datum van het maken van het overzicht vastgelegd in de zending en bij de vaten in het overzicht. Wanneer u later aan de zending nog wijzigingen doorvoert omdat u bijvoorbeeld de definitieve transport- en/of verwerkingskosten heeft ontvangen dan kunt u door de eerder gemaakte overzichten te respecteren alleen de wijzigingen t.o.v. de eerder gemaakt overzichten laten berekenen. U maakt dan in feite een overzicht van alleen de gecorrigeerde afvalverwerkingskosten welke zijn doorgevoerd nadat het eerste overzicht gemaakt was.  Het is echter niet mogelijk om correcties op correcties op deze manier in het overzicht op te nemen. Als u een correctie op een correctie invoert in een zending zal bij het maken van een nieuw overzicht met respecteren van het eerder gemaakte overzicht de dán aanwezige correctie als de correctie worden beschouwd. Eventuele eerder gemaakte overzichten met alleen de oude correctie zullen worden genegeerd.

Als u er niet voor kiest om de vorige overzichten te negeren dan zullen alle gemaakt kosten inclusief eventuele correctie op het overzicht worden opgenomen.

Met behulp van het veld 'Overzichtsdata vastleggen' bewaart u de datum van het maken van het rapport. Wanneer u dat niet doet zal elk overzicht dat u maakt het volledige overzicht zijn zonder dat er rekening wordt gehouden met eventuele eerder gemaakt (en mogelijk gefactureerd) afvalverwerkingskosten.

Eventueel kunt u er ook voor kiezen om het overzicht voor één bepaalde zending te maken.