Binnen SOFOS 360® wordt er op drie verschillende manieren rekening gehouden met uw persoonlijke voorkeuren:
![]() |
Bij het inloggen op SOFOS 360® heeft u de mogelijkheid om het vinkje bij Mobiel thema aan te klikken alvorens u inlogt. Als u dit vinkje aanzet, wordt een interface gebruikt die vooral geschikt is voor mobiele apparaten zoals Tablets en Telefoons. Deze weergave is reageert op eventueel beperkte schermruimte door het menu automatisch weg te klappen en gegevens onder elkaar te zetten als het naast elkaar niet past. Als u dit vinkje uit zet, wordt een weergave getoond die niet dynamisch reageert op de beschikbare ruimte op het scherm, maar die door bijvoorbeeld kleinere letters wel meer gegevens laat zien in de beschikbare ruimte op uw scherm. Deze instelling wordt per apparaat bewaard in een zogenaamde cookie, zodat u op ieder apparaat uw eigen voorkeur weergave kunt gebruiken. Let op! De Microsoft-icoon is zichtbaar als gebruikers SSO Microsoft Entra (is aparte module) gebruiken. |
In SOFOS 360® kunt u zelf aanpassingen aanbrengen op de weergave van de gegevens die in grids staan (personalisatie). U kunt gegevens anders sorteren, groeperen, kolommen toevoegen en verwijderen, filteren en meer. Deze instellingen zijn gekoppeld aan uw persoonlijke inlogaccount, en worden ook bewaard. Dat betekent dat u deze instellingen terug ziet als u later opnieuw inlogt, ongeacht op welk apparaat dat is.
Naast eerder genoemde voorkeuren zijn er ook enkele functionele instellingen aan uw inlogaccount verbonden. Deze kunt u terug vinden door rechtsboven te kiezen voor mijn gegevens. Hier kunt u de volgende voorkeuren vinden:
Respecteer ruimte-autorisatie voor gekoppelde elementen
Deze instelling wordt doorgaans voor u ingesteld en kunt u zelf niet aanpassen. Deze instelling bepaalt of er voor u een autorisatie is ingericht op de ruimtes binnen uw organisatie. Meer informatie kunt u hier vinden.
Deze instellingen zijn alleen beschikbaar als u de module Voorraad afneemt.
Algemene instellingen
Op dit tabblad staan instellingen m.b.t. de meldingen die u tijdens het opstarten van SOFOS zou kunnen krijgen. Het is mogelijk om een melding te krijgen wanneer een document binnen 30 vervalt of wanneer de expiratiedatum van een pot binnen 30 dagen wordt bereikt. Via een criterium kunt u de selectie nog verder verfijnen.
Verder kunt u aangeven of u op het stoffenscherm aan de rechterkant permanent de CMR-gegevens van de stof wil zien. Tot slot kunt u aangeven of bij een potmutatie of het openen van een ruimte wel of niet automatisch de PGS15-melding van de ruimte berekend moeten worden. Bij grote database kan deze berekening wat langer duren wat mogelijk niet gewenst gedurende de dagelijkse werkzaamheden.
Voorraadinstellingen
De keuzes die u hier kunt instellen zijn voorkeuren voor het gebruik in de praktijk. U kunt dit bij het werken altijd wijzigen, maar hiermee kunt u de meest voorkomende keuzes vooraf vastleggen zodat u zo min mogelijk hoeft in te vullen / wijzigen als u potten ontvangt, uitgeeft of naar het magazijn stuurt. Meer daarover vindt u onder het kopje Gebruikers.
Deze instellingen zijn alleen beschikbaar als u de module Voorraad afneemt.
Bestelinstellingen
Hier kunt u aangeven of u direct een bestelformulier wilt aanmaken na een bestelling, en of u automatisch bestelverzoeken wilt aanmaken als de minimum voorraad van een bepaald artikel onder de ondergrens komt.
Deze instellingen zijn alleen beschikbaar indien u de module Bestellingen afneemt.
Om er voor te zorgen dat SOFOS 360® geen onnodig internetverkeer genereert, wordt u automatisch uitgelogd na 10 minuten van 'inactiviteit' (u werkt niet in de applicatie). Als u opnieuw inlogt, komt u automatisch in het voor u ingestelde startscherm terecht.