Detachering

Vacature Applicatie Manager

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Applicatie Manager.

Binnen deze uitdagende functie ben je verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van softwareapplicaties binnen de organisatie, het oplossen van problemen, het analyseren van en het adviseren over de mogelijke oplossing bij incident\probleem\change management, in afstemming met verschillende stakeholders (intern\extern). Je rapporteert aan de Teamleider Applicatiebeheer en maakt deel uit van het Europees Coördinatiecentrum.

Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging als Applicatie Manager? Dan is dit jouw kans! Wij hebben namelijk op dit moment een vacature Applicatie Manager openstaan voor onze opdrachtgever. Dit is het moment om te solliciteren. Meer weten over deze vacature? Lees dan snel verder!

Functieomschrijving

De functie richt zich op het beheer van de digitale werkomgeving en presenteert een aantal aandachtsgebieden, die kunnen voortvloeien uit gegevensbeheer, netwerkbeheer, beveiliging en het oplossen van incidenten. Deze producten functioneren in een redelijk stabiele omgeving en/of bij een groot aantal gebruikers. Je werkt aan analyse en oplossing van routinematige en complexere problemen. Je schakelt regelmatig over naar andere activiteiten en routinematig werken is enigszins gebruikelijk. Er is tijdsdruk en het werk vereist een zeer hoge nauwkeurigheid.

De functie kent een hoge mate van zelfstandigheid. Je bepaalt de volgorde binnen de planning zelf, stelt prioriteiten. Aanpak en ontwerp worden grotendeels voorgeschreven door de gegeven richtlijnen en procedures, hiervan kan worden afgeweken. Je signaleert verbetermogelijkheden en komt met ongevraagde voorstellen. Je analyseert eerst zelf problemen en komt met een oplossing/advies alvorens de beheerder in te schakelen. Toezicht is resultaatgericht. Het oplossen van problemen vereist initiatief en ervaring. Het risico op mislukking is groot. Er worden zeer hoge eisen gesteld aan de beschikbaarheid en continuïteit van de digitale werkomgeving. Fouten kunnen tot de klant doordringen, waardoor werkzaamheden worden verstoord/doorgang wordt belemmerd. Zelfcontrole en het testen van oplossingen vergroot de kans dat fouten worden ontdekt. De contacten met leveranciers zijn gericht op het verkrijgen van optimale service en ondersteuning. Vertrouwelijkheid van (beveiligings)gegevens (en eventueel systeemkennis) is vereist.

Je werkt nauw samen met;

  • Collega’s van andere afdelingen bij onze opdrachtgever (Projecten, BAU)
  • Applicatiebeheer, Technisch beheer, Servicedesk, Capability Leads
  • Key-user applicaties, Business Process Owners, Business Process Coordinators
  • Adviseurs en leveranciers van relevante producten en diensten

Wat zijn je verantwoordelijkheden als Applicatie Manager bij onze opdrachtgever?

  • Zorgt ervoor dat de (strategische) relaties met de andere afdelingen en derden goed worden onderhouden en dat afspraken en verwachtingen duidelijk zijn.
  • Draagt ​​bij aan en ondersteunt de lange termijn plannen van de afdeling
  • Levert vanuit de eigen professionele invalshoek een bijdrage aan de strategie van BP&I
  • Je bent verantwoordelijk voor de onderhoudsprocessen van de applicatie om ervoor te zorgen dat de onderhoudsniveaus en SLA-afspraken worden nageleefd
  • Je zorgt ervoor dat de prestaties van BP&I-applicaties worden gemeten en getest en voldoen aan de huidige normen op het gebied van verwerkingscapaciteit, verwerkingsvoortgang, beschikbaarheid etc., zodat tijdig preventieve en corrigerende maatregelen worden getroffen.
  • Nauwkeurige rapportage en documentatie over alle toepassingen en relevante metingen, acties, beslissingen en procedures zijn beschikbaar.
  • Opzetten en onderhouden van dashboard om proactieve monitoring te monitoren om ervoor te zorgen dat wordt voldaan aan de SLA en de prestaties van applicaties
  • Verantwoordelijk voor de Application Maintenance processen waaronder 2e lijns support, Change requests, release management, probleemmanagement en continue verbeteringen
  • De oorzaak en oorzaken van systeemstoringen worden geanalyseerd en passende (structurele) maatregelen worden genomen om herhaling te voorkomen.
  • Uitgewerkte voorstellen doen voor het aanpassen van de uitvoering van werkzaamheden, procedures etc. met als doel de dienstverlening aan eindgebruikers te optimaliseren.
  • Je zal de inhoudelijke, planning en uitvoering van het onderhoud aan de gerelateerde IT-producten/applicatieset leiden en/of ondersteunen.
  • Je zorgt ervoor dat BP&I producten getest zijn en voldoen aan de (aangepaste) eisen.
  • Geeft advies en ondersteuning aan managers en teamleiders bij de implementatie van herziene of nieuwe BP&I-producten.
  • Verantwoordelijk voor de Application Maintenance processen waaronder 2e lijns support, Change requests, release management, probleemmanagement en continue verbeteringen
  • Je zorgt voor de implementatie van alle autorisatie- en beveiligingsstandaarden zoals beschreven in de beveiligingsregels en zorgt ervoor dat autorisatie- en beveiligingsparameters worden ingesteld.
  • Je werkt mee aan het testen van nieuwe beveiligingstechnieken.
  • Je bewaakt en controleert de naleving van de procedures voor beveiliging, juistheid, autorisatie en datagebruik binnen de EU-organisatie.
  • Ondersteunt de IT-ondersteuners (key-users) en (2e lijn) de gebruikers bij het gebruik en de werking van IT-producten.
  • Je bent dé specialist voor begeleiding en ondersteuning van minder ervaren collega’s, zoals de ‘kennisbank’.
  • In samenwerking met de verschillende stakeholders ondersteunt en of coördineert specifieke projecten en activiteiten die uitgevoerd moeten worden.
  • Neemt deel aan BP&I gerelateerde projecten en treedt eventueel op als projectleider.
  • Je zorgt ervoor dat gebruikers en ICT-ondersteuners worden geïnstrueerd en ondersteund door procedures en gebruikershandleidingen.
  • Zorgt ervoor dat alle vereiste gegevens voor rapportage juist zijn en op tijd worden aangeleverd.
  • Zorgt voor en draagt ​​bij met voorstellen voor budget en noodzakelijke investeringen op het gebied van applicatie- en technisch beheer.
  • Beheert financiële prestaties van 3e partijen / leveranciers van specifieke applicaties en uren via Vendor Management-processen
  • Organiseert leveranciersmanagementvergaderingen om de prestaties, beschikbaarheid en continuïteit van applicaties te bespreken en te coördineren.
  • Beheert de prestaties van de leverancier / derde partij in een breder perspectief
  • Je zal ondersteunen bij week- en maandplanning van middelen,
  • Je kan fungeren als coach voor junior of medior collega’s bij dagelijkse taken en/of doorontwikkeling

Je zorgt ervoor dat de producten van BP&I (met name gericht op toepassingen) continu werken in overeenstemming met de afgesproken kwaliteitseisen en prestatiekenmerken.

De belangrijkste producten van BP&I zijn:

  • Toepassingen (onder andere):
  • ERP-systemen (CubeWare, OBS, Dealroom, AMD, DCF, ERnext, OEE, D365)
  • Business Intelligence (CorVu, DWH, PowerBI)
  • PDM, PCF, CRM
  • Sharepoint (Office365)
  • Sensus, Mavim

Wat verwacht onze opdrachtgever van jou als nieuwe collega?

  • Bachelor in informatietechnologie of vergelijkbare opleiding;
  • Kennis van MS Windows, MS Office365, Sharepoint, ERP-systemen, Topdesk en BI-systemen;
  • Goede kennis van projectmanagement methoden zoals Prince2, Agile;
  • Goede kennis van en ervaring met ITIL of Cobit of andere best practices op het gebied van IT-processen;
  • Je bewaakt processen op voortgang en resultaten;
  • Je kan meerdere activiteiten en projecten aansturen en structuur aanbrengen in de uitvoering;
  • Je kijkt vanuit het breedste perspectief naar een vraagstuk;
  • Je kan communiceren\samenwerken met verschillende managementniveaus binnen de organisatie;

Wat krijg je ervoor terug?

  • Een gezonde dosis afwisseling en uitdaging;
  • Veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid;
  • Zicht op een vast dienstverband;
  • Volop mogelijkheden om je verder te ontwikkelen;
  • Arbeidsvoorwaarden zijn volgens de CAO;
  • Voor je pensioen wordt gezorgd;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder auto, laptop, Ipad, mobiele telefoon en een vaste onkostenvergoeding;
  • Regelmatig leuke activiteiten met enthousiaste collega’s.

Sollicteer direct!

Ben je na het lezen van deze vacature enthousiast geworden? Of wil je meer weten over de vacature of benieuwd naar andere mogelijkheden om bij ons te komen werken? Neem dan gerust contact op met Mahmoud Mohammadi via mahmoud.mohammadi@itis.nl. Hij vertelt je graag meer over de openstaande vacature. Liever even bellen? Dan kun je Mahmoud bereiken op telefoonnummer: 06-54320084.

Zelf niet op zoek, maar ken je iemand die geschikt is? Dan stellen wij het delen van deze vacature op prijs!

Locatie

Mijdrecht

Salarisindicatie

marktconform

Contractduur

Vast

Spreekt dit je aan?

Solliciteer dan via onderstaand formulier!

Accountmanager

Onze accountmanager staan altijd voor je klaar

Mahmoud Mohammadi
Mahmoud Mohammadi
De passie van Mahmoud is het in contact staan met mensen en te helpen waar nodig. Hierbij vind hij het belangrijk dat we respectvol en transparant naar elkaar toe zijn. Daarnaast haalt hij voldoening uit de juiste match maken tussen kandidaat en opdrachtgever.