Outsourcing Beheer2022-07-20T15:23:40+00:00

OUTSOURCING BEHEER

OUTSOURCING BEHEER

Veel klanten van ITIS kiezen voor outsourcing van het beheer vanwege de beproefde aanpak en manier van samenwerken. Onderstaand worden de belangrijkste componenten beschreven die de outsourcing van het beheer kenmerkt.

Optimale combinatie tussen flexibiliteit en capaciteit.

Waarom kiezen voor ITIS?

De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie

specialistische kennis

Alle benodigde expertise onder één dak

skilled servicedesk

Directe ondersteuning en meer dan 70% direct opgelost

Beschikbaarheid

Buiten kantoortijden mogelijkheid voor 24/7 support

Proactieve monitoring

24/7 proactieve monitoring van de beheerde systemen

Uitgebreide Rapportages

Exact inzichtelijk wat er speelt binnen jouw organisatie

Meerjarenplan

ICT-omgeving samen doorontwikkelen

componenten

ITIS biedt verschillende oplossingen in de IT Bekijk hieronder de oplossingen die wij bieden en welke voor uw bedrijf van toepassing zou kunnen zijn.

sitecheck

Tijdens het uitvoeren van een sitecheck, ook wel inventarisatie genoemd, wordt de huidige ICT-infrastructuur volledig in kaart gebracht. Vanuit deze inventarisatie worden alle benodigde gegevens verkregen om de beheerdienstverlening te kunnen aanvangen. Daarnaast worden tijdens de inventarisatie veelal ook aandachtspunten aangetroffen die ter verbetering doorgevoerd kunnen worden.

Tevens kan op basis van de verkregen informatie gestart worden met het ontwikkelen van een ICT-ontwikkelingsplan. Dit noemen wij bij ITIS het ICT-meerjarenplan.

skilled servicedesk

De Skilled Servicedesk is het centrale aanspreekpunt voor alle operationele incidenten en vragen van de gebruikers van de klant. De Skilled Servicedesk zal trachten het probleem of de vraag van de gebruiker binnen 15 minuten op te lossen of te beantwoorden. Indien dit langer duurt, zal deze doorgezet worden naar het NOC (Network Operations Center). Het NOC wordt bezet door een 2e lijn engineer die de meer complexe problemen of vragen direct gaat oppakken.

Van alle contactmomenten worden ten alle tijde incidenten (I) of wijzigingen (W) aangemaakt en geregistreerd in TopDesk. Op deze manier kunnen de klant en ITIS periodiek met elkaar evalueren welke zaken spelen of gespeeld hebben.

proactieve monitoring

In de beheerdienstverlening van ITIS is het 7×24 uur monitoren van de werking van server en netwerkcomponenten inbegrepen in het maandbedrag. De opvolging vanuit de proactieve monitoring gebeurt tijdens werkdagen, en gedurende de optionele stand-by periode. Er wordt gemonitord op diverse aspecten, zoals:

  • Processen
  • Gebruik schijfcapaciteit
  • Processorcapaciteit
  • Geheugencapaciteit
  • Beschikbaarheid van de component
  • Doorvoersnelheden

device management

Via RMM (Remote Monitoring Management) worden werkplekken gemonitord op functioneren, performance etc. Zo kunnen problemen in kaart worden gebracht voordat de gebruiker daar daadwerkelijk last van krijgt. Hiermee kan dan ook remote ondersteuning worden gegeven aan medewerkers vanuit de Servicedesk van ITIS. Voor de Servicedesk is RMM zelfs essentieel omdat het een beproefde efficiënte werkwijze is naar alle ITIS klanten waar werkplekbeheer wordt uitgevoerd.

rapportages

Periodiek zullen medewerkers van jouw organisatie, de Service Level Manager en de accountmanager de rapportages over de afgelopen periode bespreken. Hierin zijn alle incidenten en wijzigingen opgesomd, inclusief prioritering en doorlooptijden. De rapportages zijn gebaseerd op de overeengekomen Service Level Agreement (SLA) tussen jouw bedrijf en ITIS.

Waarom kiezen voor ITIS?

De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie

Skilled servicedesk

Meer dan 70% van de problemen direct op afstand opgelost

Een aanspreekpunt

Voor al jouw IT-zaken (single point of contact)

Vast maandbedrag

Voorspelbare kosten zodat je niet voor verrassingen komt te staan

Proactieve monitoring

Inclusief rapportages

Rapportages

Heldere verslaglegging over de afgelopen periode

Meerjarenplan

Duidelijke toekomstrichting en overzicht in eventuele investeringen

Accountmanagers

Onze accountmanagers staan altijd voor je klaar

Ferry Tilburg
Ferry Tilburg
Ferry is sinds 2013 bij ITIS werkzaam en heeft reeds vele klanten voorzien van passende oplossingen op het gebied van ICT-infrastructuur. Door deze ervaring is hij is staat om bedrijven een passend ICT-advies te geven dat bijdraagt aan het realiseren van de gestelde bedrijfsdoelstellingen. Ferry is gedreven, enthousiast, communicatief vaardig en vooral ook integer.
Rob Blom
Rob Blom
Rob is een enthousiaste collega die samen met de klant en het ITIS Managed Services team kijkt naar de beste oplossing. Of het nu om cloud, on premise of een hybride oplossing gaat, als de klant maar goed geholpen is.

Cybersecurity; Waarom ook jij actie moet ondernemen!

15 september 2023|Managed Services|

Cybersecurity

Waarom ook jij actie moet ondernemen!

Mede door een verdergaande digitalisering wordt Cybersecurity steeds belangrijker. Ieder bedrijf loopt het risico vroeg of laat getroffen te worden door een cyberaanval en hier dien je als bedrijf jezelf op voor te bereiden. Vanuit ITIS helpen we bedrijven graag om hun cybersecurity te verbeteren en een veilige omgeving realiseren. Wat zijn de meest voorkomende risico’s tegenwoordig? Veelvoorkomende aanvallen zijn phishing, ransomware, DDoS-aanvallen, malware en zero-day aanvallen.

Europese Cyberwet NIS2; Wat betekent dit voor mijn bedrijf?

29 augustus 2022|Managed Services|

Europese wetgeving

Europese Cyberwet NIS2; Wat betekent dit voor mijn bedrijf?

Sinds 2018 is de Europese NIS1 (Netwerk- en Informatiesystemen) richtlijn van toepassing om essentiele- & belangrijke bedrijven beter cyber weerbaar te maken. Mede door Covid is de digitale transformatie versneld en het aantal phising pogingen, malware- en ransomware aanvallen aanzienlijk toegenomen. Om deze reden zal Europa de NIS2 richtlijn eind 2022 of begin 2023 introduceren. Ben jij voorbereid op de nieuwe Europese wetgeving?

Waarom ook jouw bedrijf een Disaster recovery plan nodig heeft in de cloud

17 augustus 2022|Managed Services|

Disaster recovery

Waarom ook jouw bedrijf een Disaster recovery plan nodig heeft in de cloud

Ook jouw bedrijf kan getroffen worden door hackers, ransomware, virussen en calamiteiten zoals brand-, waterschade of langdurige stroom- of internetstoringen. Heb jij voor al deze scenario’s al bepaald wat een acceptabele downtime is en een disaster recovery plan gereed? Het is ook verstandig hier over na te denken bij werken in de cloud. Meer weten?

Blijf op de hoogte

Schrijf uzelf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!

*Verplicht
Terug naar boven