OUTSOURCING BEHEER
OUTSOURCING BEHEER
Veel klanten van ITIS kiezen voor outsourcing van het beheer vanwege de beproefde aanpak en manier van samenwerken. Onderstaand worden de belangrijkste componenten beschreven die de outsourcing van het beheer kenmerkt.
Optimale combinatie tussen flexibiliteit en capaciteit
Waarom kiezen voor ITIS?
De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie
specialistische kennis
Alle benodigde expertise onder één dak
skilled servicedesk
Directe ondersteuning en meer dan 70% direct opgelost
Beschikbaarheid
Buiten kantoortijden mogelijkheid voor 24/7 support
Proactieve monitoring
24/7 proactieve monitoring van de beheerde systemen
Uitgebreide Rapportages
Exact inzichtelijk wat er speelt binnen jouw organisatie
Meerjarenplan
ICT-omgeving samen doorontwikkelen
componenten
ITIS biedt verschillende oplossingen in de IT Bekijk hieronder de vier oplossingen die wij bieden en welke voor uw bedrijf van toepassing zou kunnen zijn.

sitecheck
Tijdens het uitvoeren van een sitecheck, of ook wel inventarisatie genoemd, wordt de huidige ICT-infrastructuur volledig in kaart gebracht. Vanuit deze inventarisatie worden alle benodigde gegevens verkregen om de beheerdienstverlening te kunnen aanvangen. Daarnaast worden tijdens de inventarisatie veelal ook aandachtspunten aangetroffen die ter verbetering doorgevoerd kunnen worden.
Tevens kan op basis van de verkregen informatie gestart kunnen worden met het ontwikkelingen van een ICT-ontwikkelingsplan. Dit noemen wij bij ITIS ook wel het ICT-meerjarenplan
sitecheck

Tijdens het uitvoeren van een sitecheck, of ook wel inventarisatie genoemd, wordt de huidige ICT-infrastructuur volledig in kaart gebracht. Vanuit deze inventarisatie worden alle benodigde gegevens verkregen om de beheerdienstverlening te kunnen aanvangen. Daarnaast worden tijdens de inventarisatie veelal ook aandachtspunten aangetroffen die ter verbetering doorgevoerd kunnen worden.
Tevens kan op basis van de verkregen informatie gestart kunnen worden met het ontwikkelingen van een ICT-ontwikkelingsplan. Dit noemen wij bij ITIS ook wel het ICT-meerjarenplan
skilled servicedesk
De Skilled Servicedesk is het centrale aanspreekpunt voor alle operationele incidenten en vragen van de gebruikers van de klant. De Skilled Servicedesk zal trachten het probleem of de vraag van de gebruiker binnen 15 minuten op te lossen of te beantwoorden. Indien dit langer duurt, zal deze doorgezet worden naar het NOC (Network Operations Center). Het NOC wordt bezet door een 2e lijn engineer die de meer complexe problemen of vragen direct gaat oppakken.
Van alle contactmomenten worden ten alle tijde incidenten (I) of wijzigingen (W) aangemaakt en geregistreerd worden in TopDesk. Op deze manier kunnen de klant en ITIS periodiek met elkaar evalueren welke zaken spelen of gespeeld hebben.

skilled servicedesk

De Skilled Servicedesk is het centrale aanspreekpunt voor alle operationele incidenten en vragen van de gebruikers van de klant. De Skilled Servicedesk zal trachten het probleem of de vraag van de gebruiker binnen 15 minuten op te lossen of te beantwoorden. Indien dit langer duurt, zal deze doorgezet worden naar het NOC (Network Operations Center). Het NOC wordt bezet door een 2e lijn engineer die de meer complexe problemen of vragen direct gaat oppakken.
Van alle contactmomenten worden ten alle tijde incidenten (I) of wijzigingen (W) aangemaakt en geregistreerd worden in TopDesk. Op deze manier kunnen de klant en ITIS periodiek met elkaar evalueren welke zaken spelen of gespeeld hebben.

proactieve monitoring
In de beheerdienstverlening die ITIS is het 7×24 uur monitoren van de werking van server en netwerkcomponenten inbegrepen in het maandbedrag. De opvolging vanuit de proactieve monitoring is tijdens de bovenstaande benoemde werkdagen. Er wordt gemonitord op diverse aspecten, zoals:
Beschikbaarheid van de servercomponent
- Processen
- Gebruik schijfcapaciteit
- Processorcapaciteit
- Geheugencapaciteit
- Beschikbaarheid van het component
- Doorvoersnelheden
proactieve monitoring

In de beheerdienstverlening die ITIS is het 7×24 uur monitoren van de werking van server en netwerkcomponenten inbegrepen in het maandbedrag. De opvolging vanuit de proactieve monitoring is tijdens de bovenstaande benoemde werkdagen. Er wordt gemonitord op diverse aspecten, zoals:
Beschikbaarheid van de servercomponent
- Processen
- Gebruik schijfcapaciteit
- Processorcapaciteit
- Geheugencapaciteit
- Beschikbaarheid van het component
- Doorvoersnelheden
device management
Via RMM (Remote Monitoring Management) worden werkplekken gemonitord op functioneren, performance etc. Zo kunnen problemen in kaart worden gebracht voordat de gebruiker daar daadwerkelijk last van krijgt. Hiermee kan dan ook remote ondersteuning worden gegeven aan medewerkers vanuit de Servicedesk van ITIS. Voor de Servicedesk is RMM zelfs essentieel omdat het een beproefde efficiënte werkwijze is naar alle ITIS klanten waar werkplekbeheer wordt uitgevoerd.

device management

Via RMM (Remote Monitoring Management) worden werkplekken gemonitord op functioneren, performance etc. Zo kunnen problemen in kaart worden gebracht voordat de gebruiker daar daadwerkelijk last van krijgt. Hiermee kan dan ook remote ondersteuning worden gegeven aan medewerkers vanuit de Servicedesk van ITIS. Voor de Servicedesk is RMM zelfs essentieel omdat het een beproefde efficiënte werkwijze is naar alle ITIS klanten waar werkplekbeheer wordt uitgevoerd.

rapportages
Periodiek zullen medewerkers van jouw organisatie, de Service Level Manager en de accountmanager de rapportages over de afgelopen periode bespreken. Hierin zijn alle incidenten en wijzigingen opgesomd, inclusief prioritering en doorlooptijden.
Separaat aan dit document is de standaard SLA van ITIS bijgevoegd. Deze SLA is van toepassing op de componenten die ITIS in beheer neemt. Aan de hand van de SLA en de periodieke rapportages, kan geëvalueerd worden of de reactietijden etc. behaald worden. Onderstaand een screenshot van de rapportage.
rapportages

Periodiek zullen medewerkers van jouw organisatie, de Service Level Manager en de accountmanager de rapportages over de afgelopen periode bespreken. Hierin zijn alle incidenten en wijzigingen opgesomd, inclusief prioritering en doorlooptijden.
Separaat aan dit document is de standaard SLA van ITIS bijgevoegd. Deze SLA is van toepassing op de componenten die ITIS in beheer neemt. Aan de hand van de SLA en de periodieke rapportages, kan geëvalueerd worden of de reactietijden etc. behaald worden. Onderstaand een screenshot van de rapportage.
Waarom kiezen voor ITIS?
De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie
Skilled servicedesk
meer dan 95% van de problemen direct op afstand opgelost
Een aanspreekpunt
voor al uw IT-zaken (single point of contact)
Vast maandbedrag
voorspelbare kosten zodat je niet voor verassingen komt te staan
Proactieve monitoring
inlcusief rapportages
Rapportages
is van essentieel belang bij ITIS managed services
Meerjarenplan
is van essentieel belang bij ITIS managed services
Accountmanagers
Onze accountmanagers staan altijd voor je klaar
Netwerkverkeer, wat komt er binnen en wat gaat er goed?
Netwerkverkeer
NETWERKVERKEER, WAT KOMT ER BINNEN EN WAT GAAT ER UIT?
Bijna elk bedrijf zorgt voor goede antivirus software op de werkplek. Op deze manier kan het netwerk beschermd worden tegen een cyberaanval van buitenaf. Maar hoe zit het eigenlijk met al het uitgaande netwerkverkeer? Op welke manier worden er bijvoorbeeld links gelegd vanuit het bedrijf met discutabele websites in het buitenland? En hoe breng je risico’s in kaart welke schade kunnen veroorzaken voor
De moderne werkplek, waar moet ik aan denken?
De moderne werkplek DE MODERNE WERKPLEK, WAAR MOET IK AAN DENKEN??
In de afgelopen jaren hebben digitale innovaties en nieuwe technologieën ons leven flink veranderd. Niet alleen in de privésfeer, maar ook op zakelijk gebied. We netwerken via LinkedIn in de trein en ook de virtuele kop koffie is gewoon geworden. Samenwerken doen we vanuit huis of aan de andere kant van de wereld. Maar wat hiervoor nodig is? Een moderne werkplek
Behoefte aan een digitale thuiswerkplek? Wij helpen u graag!
Digitale thuiswerkplek De behoefte aan een digitale thuiswerkplek? Wij helpen u graag!
Ons land staat onder grote druk als gevolg van het coronavirus. De nodige maatregelen zijn getroffen vanuit de overheid en niemand weet wat de toekomst ons gaat brengen. Hoelang moeten we nog doen aan social distancing? En wanneer kunnen weer met z’n allen aanwezig zijn op kantoor? Het zijn vragen waar niemand momenteel een antwoord op heeft. Tot die tijd
Blijf op de hoogte
Schrijf uzelf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!