OUTSOURCING BEHEER
OUTSOURCING BEHEER
Veel klanten van ITIS kiezen voor outsourcing van het beheer vanwege de beproefde aanpak en manier van samenwerken. Onderstaand worden de belangrijkste componenten beschreven die de outsourcing van het beheer kenmerkt.
Optimale combinatie tussen flexibiliteit en capaciteit.
Waarom kiezen voor ITIS?
De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie
specialistische kennis
Alle benodigde expertise onder één dak
skilled servicedesk
Directe ondersteuning en meer dan 70% direct opgelost
Beschikbaarheid
Buiten kantoortijden mogelijkheid voor 24/7 support
Proactieve monitoring
24/7 proactieve monitoring van de beheerde systemen
Uitgebreide Rapportages
Exact inzichtelijk wat er speelt binnen jouw organisatie
Meerjarenplan
ICT-omgeving samen doorontwikkelen
componenten
ITIS biedt verschillende oplossingen in de IT Bekijk hieronder de oplossingen die wij bieden en welke voor uw bedrijf van toepassing zou kunnen zijn.
sitecheck
Tijdens het uitvoeren van een sitecheck, ook wel inventarisatie genoemd, wordt de huidige ICT-infrastructuur volledig in kaart gebracht. Vanuit deze inventarisatie worden alle benodigde gegevens verkregen om de beheerdienstverlening te kunnen aanvangen. Daarnaast worden tijdens de inventarisatie veelal ook aandachtspunten aangetroffen die ter verbetering doorgevoerd kunnen worden.
Tevens kan op basis van de verkregen informatie gestart worden met het ontwikkelen van een ICT-ontwikkelingsplan. Dit noemen wij bij ITIS het ICT-meerjarenplan.
skilled servicedesk
De Skilled Servicedesk is het centrale aanspreekpunt voor alle operationele incidenten en vragen van de gebruikers van de klant. De Skilled Servicedesk zal trachten het probleem of de vraag van de gebruiker binnen 15 minuten op te lossen of te beantwoorden. Indien dit langer duurt, zal deze doorgezet worden naar het NOC (Network Operations Center). Het NOC wordt bezet door een 2e lijn engineer die de meer complexe problemen of vragen direct gaat oppakken.
Van alle contactmomenten worden ten alle tijde incidenten (I) of wijzigingen (W) aangemaakt en geregistreerd in TopDesk. Op deze manier kunnen de klant en ITIS periodiek met elkaar evalueren welke zaken spelen of gespeeld hebben.
proactieve monitoring
In de beheerdienstverlening van ITIS is het 7×24 uur monitoren van de werking van server en netwerkcomponenten inbegrepen in het maandbedrag. De opvolging vanuit de proactieve monitoring gebeurt tijdens werkdagen, en gedurende de optionele stand-by periode. Er wordt gemonitord op diverse aspecten, zoals:
- Processen
- Gebruik schijfcapaciteit
- Processorcapaciteit
- Geheugencapaciteit
- Beschikbaarheid van de component
- Doorvoersnelheden
device management
Via RMM (Remote Monitoring Management) worden werkplekken gemonitord op functioneren, performance etc. Zo kunnen problemen in kaart worden gebracht voordat de gebruiker daar daadwerkelijk last van krijgt. Hiermee kan dan ook remote ondersteuning worden gegeven aan medewerkers vanuit de Servicedesk van ITIS. Voor de Servicedesk is RMM zelfs essentieel omdat het een beproefde efficiënte werkwijze is naar alle ITIS klanten waar werkplekbeheer wordt uitgevoerd.
rapportages
Periodiek zullen medewerkers van jouw organisatie, de Service Level Manager en de accountmanager de rapportages over de afgelopen periode bespreken. Hierin zijn alle incidenten en wijzigingen opgesomd, inclusief prioritering en doorlooptijden. De rapportages zijn gebaseerd op de overeengekomen Service Level Agreement (SLA) tussen jouw bedrijf en ITIS.
Waarom kiezen voor ITIS?
De voordelen van ITIS managed services voor jouw organisatie
Skilled servicedesk
Meer dan 70% van de problemen direct op afstand opgelost
Een aanspreekpunt
Voor al jouw IT-zaken (single point of contact)
Vast maandbedrag
Voorspelbare kosten zodat je niet voor verrassingen komt te staan
Proactieve monitoring
Inclusief rapportages
Rapportages
Heldere verslaglegging over de afgelopen periode
Meerjarenplan
Duidelijke toekomstrichting en overzicht in eventuele investeringen
Accountmanagers
Onze accountmanagers staan altijd voor je klaar
Cybersecurity; Waarom ook jij actie moet ondernemen!
Cybersecurity
Waarom ook jij actie moet ondernemen!
Mede door een verdergaande digitalisering wordt Cybersecurity steeds belangrijker. Ieder bedrijf loopt het risico vroeg of laat getroffen te worden door een cyberaanval en hier dien je als bedrijf jezelf op voor te bereiden. Vanuit ITIS helpen we bedrijven graag om hun cybersecurity te verbeteren en een veilige omgeving realiseren. Wat zijn de meest voorkomende risico’s tegenwoordig? Veelvoorkomende aanvallen zijn phishing, ransomware, DDoS-aanvallen, malware en zero-day aanvallen.
Europese Cyberwet NIS2; Wat betekent dit voor mijn bedrijf?
Europese wetgeving
Europese Cyberwet NIS2; Wat betekent dit voor mijn bedrijf?
Sinds 2018 is de Europese NIS1 (Netwerk- en Informatiesystemen) richtlijn van toepassing om essentiele- & belangrijke bedrijven beter cyber weerbaar te maken. Mede door Covid is de digitale transformatie versneld en het aantal phising pogingen, malware- en ransomware aanvallen aanzienlijk toegenomen. Om deze reden zal Europa de NIS2 richtlijn eind 2022 of begin 2023 introduceren. Ben jij voorbereid op de nieuwe Europese wetgeving?
Waarom ook jouw bedrijf een Disaster recovery plan nodig heeft in de cloud
Disaster recovery
Waarom ook jouw bedrijf een Disaster recovery plan nodig heeft in de cloud
Ook jouw bedrijf kan getroffen worden door hackers, ransomware, virussen en calamiteiten zoals brand-, waterschade of langdurige stroom- of internetstoringen. Heb jij voor al deze scenario’s al bepaald wat een acceptabele downtime is en een disaster recovery plan gereed? Het is ook verstandig hier over na te denken bij werken in de cloud. Meer weten?
Blijf op de hoogte
Schrijf uzelf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste nieuws!